Lovci na natprirodno

snapshot200704140124521.jpgSupernatural je horor drama. Emitira se na CW mreži gdje je debelo zagazila u svoju 3. sezonu. Priča prati braću Sama i Deana, koji putuju zemljom u svojoj Chevy Impali, istraživajući i boreći se protiv raznih paranormalnih i ostalih neobjašnjivih događaja. Ideje se crpe iz urbanih legendi i folklora no ima tu i vampira, duhova, demona i ostalog čušpajza kojeg ste vidjeli u drugim serijama.

Jedan od razloga zašto ovo pišem je i taj što je naša televizija prodala kravu i kupila magični grah, preimenovala ga u “Lovci na natprirodno” i gurnula u vatru subotnje noći gdje će se tući sa hitovima kao što su “promet danas” i “pregled programa za nedjelju”. Čitajući moj post saznat ćete kako bolje iskoristiti svoje vrijeme nakon ponoći. Lovci na natprirodno će se emitirati na HRT2 u noći iz subote na nedjelju (14.4.2007.) u 00:30. (edit(5.5.2007.): HRT je promijenio termin na petak 23:35) Lijep termin, siguran sam da će imati veliku gledanost. Imam osjećaj kao da smo dobili besplatno ovu seriju, nešto kao star trek i firefly. Nemojte slučajno ići gledati na hrt stranicama opis serije jer će vam prvu epizodu fino spojlati. Ne znam zašto uopće emitiraju, kada se može pročitati sažetak na njihovim stranicama. Prijevod naslova serije uopće neću komentirati.

Prva epizoda je kruna serije pa vam kažem, ako vam se od početka ne sviđa, nemojte gledati dalje. Trudio sam se opisati moje dojmove bez spojlera, pa možete slobodno čitati dalje ako niste još pogledali. Uostalom, u 90% slučaja, znat ćete tko je ubojica odmah na početku epizode.

2005. godina je po mom mišljenju obilježena SF-om. U moru serija koje su te godine emitirane , većina ih je bila neki spoj SF-a i drame. Supernatural je uspio osvojiti svoj kolač publike zato što je podsjećao na X-filese i zato što je bio drugačiji od ostalih debitanata. Drugačiji je od invazija vanzemaljaca i otočkih survivora.

snapshot200704140127071.jpg

Serija je napravljena da gledateljima pruži osjećaj gledanja pravog holivudskog horora. Ok, možda se nećete složiti sa mnom ali nakon gledanja određenog broja epizoda došao sam do tog zaključka. U nekim epizodama jednostavno imate osjećaj kao da ste to već vidjeli negdje. Možda zato serija ne uspijeva uplašiti? Možda joj to nije cilj.

snapshot20070414012546.jpgX-filesi su bili veliki utjecaj, to se vidi u pristupu rješavanja misterije pojedine epizode. Znate ono, Yin i Yang, Mulder i Scully, paranormalno i normalno objašnjenje. Old school horor utjecaj se vidi u onim glupim likovima koji prvi najebu. Vrijede one stare parole: “To je samo vjetar.” i “Billy? Jesi to ti? Hooorrriiiikkk” Također, zvučni efekti u kritičnim momentima imaju namjeru da trgnu gledatelja iz svoje fotelje. Uvijek postoji odličan motiv, ideja ali svaki put nešto fali da to bude savršeno. Svaki put nešto fali da to bude onaj pravi filmski horor. To zna biti jako frustrirajuće. Dogodi se da pogode sa idejom kako zainteresirati ljude na početku epizode, da bi vas samo razočarali kako gledate dalje i to zbog nečeg toliko glupog što bi i amater uspio popraviti tokom snimanja.

snapshot200704140149091.jpgSpecijalni efekti su dobri, mogu biti bolji ali ne želim cjepidlačiti. Ljudi zaduženi za krv, čudovišta, su odlični. Sve to izgleda vrlo realno i ne želim više trošiti riječi na nešto što stvarno ne treba popravljati.

snapshot20070414015133.jpgLjudi zaduženi za lokacije, scenografiju, su odlični. Lokacije su svakakve. Prevladavaju tamnice, ludare, zatvori, uklete kuće i šume te klaustrofobične varijacije. Ako se mora snimati vani onda se snima uglavnom po noći što doprinosi atmosferi. Gledajući ovu seriju počeo sam uočavati kako boje djeluju na doživljaj kod gledatelja. Potrebne su crna i siva boja za horor. To se vidi kod odjeće, auta, scene, čudovišta itd. Vrijeme je skoro uvijek oblačno i snima se po zimi. Nisam stručnjak ali zakleo bi se da koriste neki filtar na kameri koji voli samo sivu boju.

snapshot20070414015247.jpgLjudi zaduženi za muziku, odlični! Rock, metal, sve to još nismo čuli u nekoj seriji, barem ne u toj mjeri i u toj ulozi. Glazba doprinosi atmosferi. Kada vidite Impalu kako bruji po autocesti i u pozadini trešti električna gitara, jednostavno vas obuzme ludilo. Auto i metal su jebena kombinacija. Muzika, u tom trenutku, nosi seriju i tjera vas da poželite krv, ubijanje čudovišta i uništavanje.

snapshot20070414015854.jpgLjudi zaduženi za casting su geekovi, ali dobro rade svoj posao. Gdje god braća dođu, dočekaju ih ljepotice, ne ljepotice, pičke. Dean, koji bi trebao biti ženskaroš, tu jednostavno blista. U svakoj epizodi je jedna ljepotica. Žrtve nisu niti jedanput stare bakice sa brčinama. Možete slobodno igrati “drinking game” tokom gledanja. Svaki put kada se pojavi neka pička u kadru, ispijte.

snapshot200704140155301.jpgČovjek zadužen za dijalog (Pretpostavljam kreator E. Kripke ali sumnjam da jedini piše) je jebena budala. Taj čovjek upropasti svaku epizodu. Obično je na početku akcija, pa neki srcedrapateljni dijalog u kojem svi iskažu svoje osjećaje i plaču nad svojom sudbinom. Svaki razgovor je jebeno dosadan, tako loš dijalog niste čuli ni u sapunjari. Ima puno iskazivanja osjećaja, suza i glupih izraza na licu. Kada se pojavi njihov otac onda slobodno isključite televizor. U tim momentima svi postaju takvi emotivci kao da jebu samog Hamleta. Sam(Dean u Gilmoricama) je prokleto emo govno, pišu za njega samo plačljive scene koje glumac (Jared Padalecki ), da je žena, nebi mogao odglumiti. Sumnjam da je to glumac sjeban jer nisam vidio normalnu scenu napisanu za njega ali ne bi riskirao i maknuo bi ga. Što manje priča, to bolje.

snapshot20070414015213.jpgDean (Jensen Ackles) je potpuna suprotnost. Kada je u akciji, u tuči, glavni je. Kada glumi ženskaroša onda je dobro, smiješno i pristaje uz imidž. Nosi kožu i sluša metal. Za Acklesa odlično pišu osim kada je u interakciji sa Samom, onda je u kurcu cijela scena. Niti on ne zna glumiti plačka (što je u neku stranu čudno jer je glumio u “Days of our lives” i “Dawsons creek”). Uopće nije potrebno da zna glumiti. U svakom slučaju, to bolje radi od Jareda koji je kralj tupavih izraza lica. Kada se ponašaju normalno, kao braća (međusobno podjebavanje, besposličarenje, opijanje, barenje itd.), onda to zna zabaviti. Kada se ponašaju kao dvije pičkice koje govore o svojim osjećajima dok kolju vampire onda ja okrećem na drugi program.

snapshot20070414015929.jpgScenaristi nemaju muda u ključnim trenucima dati pištolj Deanu u ruke i reći mu da puca, prije toga mora ići neka plačljiva scena od koje mi se povraća. Toliki potencijal serija ima a oni ga troše na neke dramske pizdarije u kojima se pitaju zašto ih tata nije volio.

Čitao sam na netu nekog lika koji kaže da gleda seriju jer je to najbolja obiteljska drama. WTF??!? Pa nisam mogao vjerovati, obiteljska drama??? Ako su htjeli napraviti obiteljsku dramu onda su trebali to i napraviti, a ne SF sa vukodlacima i onda ubaciti tata-me-pipao scene, suze, emo sranja i ostale romantične pizdarije. Jednostavno neka ubace neku ševu tu i tamo, sise, koji muf i to je to. Mislim da su htjeli spojiti taj njihov svijet vampira i vukodlaka sa našim stvarnim svijetom preko npr. suočavanja sa gubitkom voljenih osoba. To nastoje spojiti od samih početaka serije i sada u drugoj sezoni još uvijek ne uspijevaju. Naime, očekuju od gledatelja da se poistovjete sa braćom kada npr. trebaju ubiti vampira koji je nekad bio dobar čovjek. To je definitivno previše za mene. Ja u takvim trenucima želim vidjeti krv i mislim da nisam jedini. Ako stvarno žele ići u tom smjeru, onda neka si prerežu žile i svrše s tim.

snapshot20070414015315.jpgČekam već dvije sezone tu seriju. Mislim da ima potencijala. To sam rekao i za Niku Kranjčara pa se bojim da će on biti supertalent i u 35. godini. Izgleda da ću morati pogledati “Masters of horror” i onda odlučiti što ću sa superšrotom.

Katkad tako dobro započne epizoda da mislim kako su se opametili. Nada mi brzo umire kada se otkrije da Sam ima problema sa otkrivanjem samoga sebe ili neke takve slične pizdarije. Vjerojatno će jednog od ovih dana otkriti da je peder.

snapshot20070414015954.jpgSvako malo dođe jedna epizoda koja je drugačija od drugih. Mislim na one u kojima je cilj gledatelja nasmijati. Takve epizode su rijetke i pravo su zlato. Već sam rekao kako nemam primjedbi na pisanje za Deana. U tim, komičnim, epizodama upravo Dean briljira (Angel je imao takve epizode. Ozbiljna priča, važna za razvijanje likova ali isprepletena smiješnim, za radnju nevažnim, podjebavanjima između likova) U takvim epizodama čak je i Sam gledljiv. Naime, kada sam lik (Sam) počne glumiti, onda, što je ironično, je to vrlo smiješno. Očito je da Padalecki mora promijeniti profesiju.

Možda je to sve neobjektivno od mene. Moram pogledati djelo sa svih mogućih strana.

Jedna je da pretjerujem, odnosno, ne postoji ništa dobro u toj seriji. To je čisto smeće i ništa se ne može promijeniti da bi joj se pomoglo.

snapshot20070414020231.jpgDruga je da je serija savršena takva kakva je. To je ozbiljna drama koju ja ne kužim. Humor je dobar ali ja sam poremećen pa se ne smijem. Sve u svemu, to je odlično djelo koje bi se i meni svidjelo da nemam krive dojmove o tome kako bi serija trebala izgledati pa se ne mogu opustiti i uživati u njoj. Možda ima i treća strana koja kaže da sam fulao dobnu grupu kojoj je serija namijenjena. Serija je u biti za klince i njima je dobra a ja sam kreten jer gledam nešto što bi trebali bebači samo razumijeti. U tom slučaju, čemu sve one smiješne zgode sa Deanom, seksualne fantazije, oskudno odjevene pičke, pa i dobro napravljena čudovišta?

Ja sam negdje između svega toga. Katkad mi je zabavna, katkad bi sve poslao u pizdu materinu.

Čovjek, kojemu potpuno vjerujem na izboru materijala za dangubljenje, je davno odustao od gledanja.

Kažem vam, postoji nešto što se ne može vidjeti prostim okom što me veže za ovu seriju. Kao da je neka skrivena poruka umetnuta pod sliku ili ton i govori mojoj podsvijesti što trebam raditi. Zato trebam vašu pomoć. Javite se sa svojim razmišljanjima. Ako sam jedini sa takvim problemom, onda se moram ići liječiti. Inače, moram čekati slijedeću epizodu i nadati se.

edit: Ako se pitate kakva je ono ghey muzika na početku nekih epizoda, reći ću vam. Kansas – Carry On My Wayward Son

44 Odgovora to “Lovci na natprirodno”

  1. “Ljudi zaduženi za casting su geekovi, ali dobro rade svoj posao. ”

    To nisu geekovi, to su drkadžije.

    Al dobar tekst, dobar.

  2. Cayetano Says:

    Care! Odlican text!

    ps:
    vidi se da si isfrustriran sto si potrosio toliko vremena na taj bulshit od serije, pa moras to u nesto kanalizirati

  3. Tomislav Says:

    Zaista iscrpna recenzija… Nakon čitanja svega ovoga čovjek dobije želju pogledat seriju i vidjet jesi li stvarno u pravu ili samo sereš bezveze🙂

  4. Super recenzija…

    Serije je super!

    Što te drži… vijerovatno želiš vidjeti što se zapravo desilo kad im je Majka umrla… ili što će se desiti sa braćom…

    Meni je zapravo svaka epizoad dobra… Ima slabijih i boljih.. no nakon toliko sranja od serija koje sam pogledao.. mogu reći da je ovo dobra serija..
    A kako sam čuo od prijatelja, serija u drugoj sezoni postaje još bolja…

    evo ga jedan kratki pregled eipozda Supernaturala – http://www.youtube.com/watch?v=ix2hcdHX13I

    Ako ti se ne sviđa ova serija… probaj drugi žanr… jer sumnjam da bi se moglo nešto bolje napraviti u kombinaciji SF-a, horrora i drame… ( ako želiš više humora, akcije, dobirih likova i priče pogledaj Heroese…. Jedina serija koja je meni bolja od Spernaturala. A pogledao sam ih puno…🙂 )

  5. Hvala ti na lijepim riječima. Razočarat ću te jer pratim drugu sezonu i moram reći da se nije ništa promijenilo. Recenzija je napisana kao rezultat gledanja svih emitiranih epizoda. Pokušao sam što manje radnju opisivati kako bi bilo manje spoilera.
    Što se tiče Heroesa, kolega Statler i ja smo oduševljeni i, da nismo takve lijenčine, recenzija bi već bila napisana. Ok, ok, ja sam ju trebao napisati… ali serija je toliko dobra da zaslužuje podrobniju analizu i to je razlog kašnjenja. Stay tuned!

  6. ODLIĆNA SERIJA ALI BI VOLILA JESSICU ALBU DA GLUMI ILI BILO KOJA CURA

  7. Navukla sam šest potpuno različitih ljudi na ovu seriju, šest ljudi koji vole totalno različite stvari. Svaki do zadnjeg je oduševljen serijom i svaki je u njoj našao nešto za sebe😀
    Odlično je napravljena i za sada mi je samo jedna epizoda bila bez-vez, a to je Bugs – jedino šta je bilo dobro u njoj je gay podjebavanje buraza i ona scena Deana poslije tuširanja, lol
    Preporučam svima da ovo gledaju😉

  8. Note to self: Pod hitno napisati brdo recenzija kako bi ljudi imali više alternativnih načina gubljenja vremena.

  9. @nan: NHF, ali koliko ti ljudi imaju godina?

    @waldorf: samo ti riješi te ispite prvo…

  10. bionic woman

    bionic woman

  11. Jeben spam!

  12. NAPISAO SI O OVOJ SERIJI KAO DA JE NAJGORA NO MEĐUTIM U MOJOJ ŠKOLI JE TO NAJGLEDANIJA SERIJ PRIKAZIVALA SE ONA SUBOTOM,PETKOM ILI ČETVRTKOM UVIJEK JE BUDNA ČEKAM PA MAKAR UJUTRO ISLA U ŠKOLU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  13. Šta ti je reć Pokemon generacija…
    Recenzija je na mjestu, u svakom pogledu.

  14. Matea, zlato, uopće ne sumnjam da je u tvojoj školici popularna… i nisam rekao da je najgora. No, gledao sam mnogo sranja u životu i zbog toga mogu ih i prepoznati. Moraš mi vjerovati kad kažem da postoji nešto bolje. Gledaj seriju Masters of horror pa mi reci da nisam u pravu. I nazovi kad navršiš 18.

  15. Hahaheh🙂 Gledao sam bas upravo epizodu, pa je bila tolko ljiga i preglumljavanje i vec vidjeno (upravo kao sto si opisao) da sam skocio na net vidit jel to moguce da je serija jos ziva i da im daju pare da to snimaju:) MIslim, ja sam generacija koja je odrastala na matineja filmovima tipa Phantasam, Phenomena i (ijos kojesta od Daria Argenta), originalnim Bad tasteovima, braindeadovima, evildeadovima, nightof the livin deadovima i naravno freddy kruegerima presnimavanima po izlizanim vhs kasetama, tako da je iz iskustva stechenog iz par citavih godina zivota utroshenih pred tv-om, malo reci da je ovo jadna mjeshavina floskula horrora, sapunice i manekena svih spolova prilagodjena pokemon generaciji😉 A sto te privlachi? A sumnjam da su to one navlakushe iz sapunica koje podmechu u radnju tipa medjukjudskih kenjkenj odnosa i straaasno kompliciranih i smisljenih paklenih planova koji bi se trebali rasplitati kroz 11 sezona… prije je to ipak nada da ce ovaj put ispast jedna dobra horror lobotomija za nase zedne demoske dushe;)

  16. Da, još uvijek živi. Već sam odavno prestao žaliti za nekim boljim serijama koje su ukinute a ova još diše, na škrge, ali diše. Gledajući 3. sezonu doista shvaćam seriju kao lobotomiju i kada nemaš previše očekivanja onda ti to sve može biti i zabavno. Ali božesačuvaj kada krenu pričati o svojim osjećajima ili pak kada seru o nekakvoj sudbini koja njih očekuje. Najgore od svega je, kada vidim da je potencijal kojeg je serija imala, upropašten, upravo zbog toga što producenti žele debelo zaraditi. Čitaj dalje, prijatelju, naš skromni blog i naći će se nešto za tvoju dušu, hehe.

  17. ljudi,molin vas,očajna san,zna li IKO od vas kad htv planira prikazat treću sezonu?????

  18. 3 sezona se upravo emitira u americi, ovaj mjesec je zadnja epizoda. Ja ne bi očekivao da hrt emitira prije jeseni to, možda čak i na ljeto, ali to sve uz pretpostavku da će kupiti 3. sezonu. Moj prijedlog je da potražiš alternativne načine gledanja, jer ne ovisiš o hrt-u onda.

  19. Dean rula Says:

    pa ja neam blage zaš si ti napisao tekst ako ti se serija ne sviđa..fakat te ne kužim!

  20. Pa da te upozorim… ali vidim po tvojem tonu da nije uspjelo… ah. Moram priznati da još uvijek pratim seriju, ali zbog čega, ne znam. Vjerojatno zbog Ruby… i ne mislim na glumačke kvalitete.

Odgovori

