Jericho, postnuklearna igrana serija?

snapshot20070430170610.jpgJericho je CBS-ova drama o malom gradiću savezne države Kansas čiji stanovnici pokušavaju preživjeti nuklearni holokaust. Na početku svjedoče nuklearnoj eksploziji u Dallasu (Koji je valjda dovoljno daleko?) da bi potom EMP, kao posljedica eksplozije, uništio energetski sustav i komunikacije sa vanjskim svijetom. Jericho je izoliran od ostatka svijeta i njegovi stanovnici pokušavaju doznati što se dogodilo.

Ne želite čitati cijelo objašnjenje? Onda vam samo treba ova rečenica: Nemojte gledati! Ako imate viška vremena, radije se počnite baviti curlingom. Za vas koje još treba uvjeravati, čitajte dalje.

Jel vam se naslov učinio poznatim? A ako ga malo preobrazim i prevedem: Jericho a postnuclear roleplaying series. Jel vam se sad čini poznatim?

 

Vjerojatno ste čuli za PC igru Fallout. Radi se o RPG-u sa post-apokaliptičnom pričom u kojem vi preuzimate ulogu svojevrsnoga lutalice. Mjesto radnje je zapadna obala SAD-a a vrijeme nakon velikog rata koji je pretvorio svijet u pustoš. Igra je tako prokleto dobra i nemilosrdno vas uvlači u svoju priču. Nakon igranja sam počeo razmišljati o svijetu kao nekakvoj krhkoj stvari. Posljedice su dugotrajne. Ukus prema filmovima i serijama se je promijenio. Recimo samo da sam prestao brojati koliko sam puta pogledao Mad Maxa. Katkad se osjećam kao lik, kojeg glumi Dreyfuss, u filmu Close Encounters, kada radi brdo od pire krumpira. Tako ja radim brdo. Bilo film, igra, serija, knjiga, ako ima onaj znakić za radioaktivnost na sebi, ja to jednostavno moram imati.

Iako serija brije na takvu tematiku, ona se jednostavno ne može nositi s time. Nije to to. Da li nije dovoljno realno? Ima li premalo krvi, patnje, radijacijske bolesti, mutanata, paramilitarnih vojski? Nisam siguran, jel sve u redu sa mnom ako mi to fali?

 

snapshot20070430170803.jpg

Eh, onda se pojavi najava za seriju čiji opis sadrži ključne riječi. Budala kakva jesam, prve epizode pogledam u jednom dahu. Bio sam zalijepljen za ekran kao malo dijete koje gleda vatromet. Bilo je vatrometa, par nuklearnih gljiva na obzorju, loš cgi nisam ni primjetio. Niti ga nema toliko. Još me je frend upozorio: Malo ti je loša gluma. Nisam ni to primijetio. Tamo negdje sredinom zimskog emitiranja me je puknulo.

Možda trebam biti jako određen u ovome trenutku. Ovo je drama. Bolje reći, drametina, koja se bavi jednom mogućom budućnošću ljudskog roda. Kao svaka drama, fokusira se na ljude i njihovu interakciju te njihov život u ovakvoj jedinstvenoj situaciji. Naravno, stvoritelji serije su pristupili pričanju priče na drugačiji način od ranijih uradaka ove tematike. Mislim da me to odbija, jer kad jednom vidite Mel Gibsona kako ubija za kap benzina, onda vam je glupo gledati ove ljude koji, u vrijeme kraja svijeta, žive kao da se ništa nije dogodilo (Ma dobro, imaju i oni problema).

 

Može se raspravljati da su oni na samom početku ili da je njihova situacija drugačija jer nije cijeli svijet uništen. Isto tako, radnja se zahuktava kako sezona odmiče pa je sve moguće. Možda sam napravio veliku grešku, očekivao sam Mad Maxa (tj. nešto slično) i nisam ga dobio. Svako daljnje razočarenje je posljedica moje greške i zbog toga sam nepravedno osudio seriju. Ako je to tako, onda molim vašu oprost jer ova recenzija nema smisla. No, možete li stvarno reći da kada ste pročitali najavu za Jericho niste pomislili na Maxa? Ako niste, onda ste vjerojatno tražili nešto drugo. Nadam se da ste pronašli. Ja definitivno ne želim gledati još jednu dramu jer to mogu gledati svaki dan u svojem životu.

Nije to loša serija ali me definitivno ne može uvjeriti da je došlo do nuklearne kataklizme. To, zajedno sa ansamblom glupih likova, je definitivno razlog mojeg razočarenja. U ovo doba, doba 24, Losta, Heroesa, Jerichov pristup je, po meni, zastario. Tako da svi oni CBS-ovi dodatni sadržaji (reklame, interaktivne online igrice, prikazivanje epizoda na stranicama itd.) su nepotrebni i već viđeni na drugim mrežama. Nema špice, što je već učestala praksa među novijim serijama, ali se prikazuje ime serije zajedno sa audio porukom u Morse kodu. Poruka kaže neku aktualnu temu epizode ili daje ključ za otkrivanje neke misterije ili tako nešto. To bi bilo zanimljivo kad bi netko uopće mario.

 

snapshot20070430171154.jpgGlavna glumačka faca je Skeet Ulrich kojeg ste mogli vidjeti u nekim ne-baš-visoko-budžetnim filmovima. Sjećam se jednog, radilo se o nekakvom nervnom plinu ili tako nešto, sa Cuba Gooding Jr. (Chill Factor ). On glumi razmetnog sina po imenu Jake Green. Jake je malo moderniji MacGyver (moderniji = nema fudbu) koji izigrava heroja trčeći okolo za dobrobit stanovnika Jericho-a. Na početku znamo malo o njegovoj prošlosti, nije ga bilo 5 godina u svojem rodnom gradu i u to vrijeme je izgleda naučio neke opake skillze. Primijetit ćete još par glumačkih veterana i poznatih lica ali ništa vrijedno spominjanja. Ostatak likova neću nabrajati jer bi zaspao. Postoji klinac koji hoda okolo sa pištoljem i kolje ljude, on je toliko naporan da će vas sama njegova pojava odvratiti od daljnjeg gledanja. Pitam se tko izmišlja te životopisne likove koji imaju 10 godina pa nas pokušava uvjeriti da su face. Wesley Crusher bi ga prebio sa hiposprejem. To bi platio da gledam!

 

Istina je da ne postoji puno serija koje se bave ovom tematikom. Ne znam točno zašto je to tako. Vjerojatno zato što je to vrlo pesimistična verzija naše budućnosti u odnosu na npr. Star Trek. Nema tu mnogo materijala za neki blockbuster od serije i ljudi koji rade u TV mrežama znaju to. No, ovaj put je drugačije. Ovo doba je drugačije. Od 9/11 svi se pokušavaju dotaknuti terorizma i baciti svoje viđenje o toj temi. Dakle, ova serija je samo logičan slijed događaja. Da li to netko pokušava zaraditi na terorizmu, pitanje je koje ne bi htio sada pokušati odgovoriti jer zaslužuje podrobniju analizu ali sigurno je da ova serija nikad ne bi dobila pilot a kamoli cijelu sezonu da je nastala prije.

Nemojte trošiti svoje dragocjeno vrijeme na ovu seriju. Promijeni li se nešto tokom sezone, ja ću vas sigurno upozoriti, no ne bi računao na to. Da je bar mene netko upozorio. Ako ste zagrijani za ovu temu onda vam mogu preporučiti odličan dokumentarac “Trinity and beyond”.

Htio sam sastaviti popis filmova sa sličnom tematikom da pokažem na što mislim ali vidim da su stručnjaci već to obavili umjesto mene, i to ne samo za filmove. Ja bi još pridodao sve moguće Carpenterove filmove ( Zašto? O tome nekom drugom prilikom.).

Popis možete naći ovdje.

7 Odgovora to “Jericho, postnuklearna igrana serija?”

  1. Skeet je bio i u Miraclesima. Odlična serija, od koautora Angela. Živjela je 2 epizode. Ali izašao kasnije DVD sa svih 12 snimljenih. Vrijedi pogledati.

    Ne znam kak to ti nisi još gledao

  2. Da, vidio sam to na imdb-u. Imao sam ja par epizoda negdje ali, eto, nikad nije stiglo na red. Idem potražiti…

  3. Ja gledam jericho i meni je dobra serija, nije da je kao lost, heroji ili zakon brace ali mi je dobra. Počeo sam s gledanjem druge sezone ali nigdje nemogu naći titlovi pa mi molio bilo koga ko ima ikakve titlove za drugu sezonu neka mi se javi. Pozdrav

  4. Pa, koliko vidim, imas titlove na prijevodi online. Vidi nase linkove gore desno.

  5. da, očekivala sam i ja veću apokalipsu, u stilu Mad Maxa i tako to…. dobra je serija, ali sam se ipak malo razočarala…

  6. MALO JE U KURCU TO STO BI SVAKI NORMALNI COVJEK PRIHVATIO BEZAKONJE I UBIJANJE REDI NAFTE I HRANE I LJEKOVA, A ONI BRIJU NA NEKI DEMOKRACIJU I ZAKONE.ALI U DRUGOJ SEZONI SE ZAHUKTAVA I U 7 EPIZODA SE PRIPREMA ZA 3 SEZONU KOJA CE BIT JEBENA

  7. waldorf Says:

    Neznam zašto vičeš, ali čisto sumnjam da će biti 3. sezone. U pregovorima su sa nekoliko TV mreža, kao, ali to obično ne znači ništa.

Odgovori

