Oštećenja

Damages

Nisam ih popušio. Što drugo reći.

Kritičari ih vole, publika ih voli… ali meni se već nakon petnaestak minuta pilota bljuvalo od odvratne pretencioznosti i melodrame.

damages1.jpg

Nemojte me krivo shvatiti, ja obožavam pretenciozne serije, no u ovom slučaju… ne da me nije impresioniralo i ponijelo, nego potpuno odbilo. Pogledao sam čak i epizodu 2, ali ni to nije pomoglo.

Damages su serija kakva bi nastala kad bi se nekoliko pametnih producenata sjelo i napravilo seriju s ciljem osvajanja Emmya, Zlatnih Globusa i brda drugih nagrada. Vješto i precizno, ali bez duše.

Serija počinje sa ženom urpljanom krvlju koja polusvjesno hoda po cesti, nadopunjeno nekim čudnim narančastim filterom na kameri sa još par svojstava za koje sam preveliki laik da bih ih opisao – kao kad smanjite detalje u video koderu, otprilike (možda je kvaliteta ripa u pitanju, nisam siguan, ali čini se namjerno). Ubrzo se pojavljuje natpis šest mjeseci ranije, filter se miče i saznajemo da se žena (sada fino obučena, potpuno svjesna i sretna) zove Ellen (Rose Byrne), mlada je odvjetnica kojoj je posao ponudila Patty Hewes (Glen Close), poznata odvjetnica koje se svi drugi odvjetnici boje (znate već kako to ide).

damages2.png

Pattyjin trenutni slučaj je protiv Arthura Frobishera (Ted Danson), koji je sjebao svoje radnike burzovnom prevarom i ostavio ih bankrotirane, dok je sebi još više napunio kesu.

Riješimo dobre stvari: gluma je stvarno na visokoj razini. Makar, Željko Ivanek, koliko god dobar bio i učinio možda neko glumačko čudo u kasnijim epizodama (sumnjam), pored Michaela Emersona nije zaslužio Emmya. Jebemumater. Samo u sceni kad ubiju Alex i onom pogledu Emerson uništava sve.

I Glenn Close mi nije sjela baš… pogotovo u sceni “otpuštanja”, kada je jedino što sam pomislio bilo heh, Cruella deVill. Ali to sam više ja kriv, nego ona.

Odličan mi je bio i detalj sa tipom koji “stvarno vodi Pattyin ured”.

To je manje-više sve. A sad, što mi se nije svidjelo.

Prvo. Nemam za koga navijati. Da, to zvuči subjektivno i bezvezno, ali svi ti likovi su ljudska govna bez ijedne pozitivne, simpatične, identificirajuće ili suosjećajne osobine. Osim Ellen, ali već u prvoj sceni vidimo da ona neće dobro završiti, pa i to pada u vodu.

Čime dolazimo do druge točke: flashbackovi. Ili flashforwardi, kako god. Nisu mi sjeli nikako, ni strukturom (daju ih na kapaljku) ni smisleno (ljepše bi bilo očekivati koja će se sranja dogoditi kad ih ne bi njima već otkrili). Pošto postoji jedna druga serija (i ne samo ta) u kojoj su mi te tehnike storytellinga genijalne, ovdje nešto onda smrdi. Vezano uz to (ne smrđenje, nego flashbackove), inače padam na fotografiju. Tutnite neki filter na kameru i ja se klanjam seriji, autorima, direktoru fotografije i redatelju. (Mala digresija: uz Kathryn Morris i muziku koja odgovara vremenu flashbackova, to je i jedini razlog zbog kojeg sam gledao Cold Case). U Damagesima, bili su mi odvratni.

Treće: mi pratimo samo taj jedan slučaj? I kako se čini, glavni timeline radnje će se sa flashforwardima sresti najranije na kraju sezone, a prema creditsima za drugu sezonu, ni tada slučaj neće biti gotov. OK, razumijem, nije realno da sudski proces završi ekspresno kao primjerice u Boston Legalu, ali kad vas taj jedan slučaj ne zaintrigira, a trebali bi ga pratiti još godinama…

I još jedna sitnica: muzika. Toliko je over-the-top kod svojih nabijanja poante na nos, pogotovo u ne, nikad to nismo očekivali plot twistovima i najljigavijoj hallmarkovskoj sceni seksa. Fuj.

Možda je u meni problem – serija ima gotovo univerzalno pozitivne ocjene struke i gledatelja. Možda samo nisam bio odgovarajuće raspoložen, no činjenica je da sam jedva pogledao pilot do kraja. I da imam osjećaj da sam sve to već gledao, samo bolje izvedeno.

Čak i za “možda je u meni problem” imam još jedan argument: kako mi je sad er, storage serija i filmova na udaljenoj lokaciji, odabrah dvije za uzeti si na laptop i pogledati. I kada je gledanje Damagesa završilo puno prije nego sam očekivao, prešao sam na Flight of the Conchords, koji su mi predstavljeni više puta kao “jedna od najboljih komedija modernog doba” uz neizbježni “kako to još nisi gledao”. Ne, nisu loši kao Damagesi, dapače, prilično su originalni i simpatični, ali ostao sam hladan na kraju. Najbitnije od svega, kad je epizoda završila, ništa me nije tjeralo da gledam dalje. No, taj muzikalni humor mi se nikad nije posebno sviđao.

Damn. Mislim da sam sad potrošio pola materijala za FotC recenziju. Što samo znači da nisam imao puno ni za reći o njoj, ali njih ću ipak nastaviti gledati, vjerojatno u windowu dok sastrane chatam, pišem ili radim nešto korisno (odvratan način gledanja serija, inače to nikako ne mogu).

S druge strane, jučer sam počeo gledati Friday Night Lightse i… wow. Samo ću to reći zasad. Wow.

4 Odgovora to “Oštećenja”

  1. Ja sam uspio pogledati cijelu sezonu Damages. Proteglo se kroz… skoro dvije godine, ali uspio sam. Ivanek odlican, Close odlicna, Byrne dobra, radnja tako-tako. Sve u svemu, nije lose, ali jedan golemi ‘meh’ sve skupa. Rade gledaj FNL.

  2. “Makar, Željko Ivanek, koliko god dobar bio i učinio možda neko glumačko čudo u kasnijim epizodama (sumnjam)”

    Hm, ima jedna prejebenoluda scena u kasnijim epizodama zbog koje je, vjerujem, dobio Emmya. IMO, nije bolji od Emersona, ali odlican svejedno.

  3. Meni je uvijek bio simpatičan glumac (makar neki imali problem s tim što je Slovenac🙂 ) u čem god se pojavi. Jedino, zaboravih spomenuti – čini mi se da svaki novi put kad ga vidim, čovjek sve više propada – ne znam jel on bolestan ili kaj. Ali u Damagesima izgleda ispijeno potpuno s tim ogromnim podočnjacima. Koliko se sjećam, prije par godina je puno zdravije izgledao.

  4. Meni je serija dobra. Istina prva dva tri nastavka sam gledao u razmacima od dva tri tjedna, a onda ostatak u dva tri dana😉
    Na pocetku se cinila tesko gledljiva ali nakon malo vremena se ili popravila, ili sam se ja prilagodio.
    FNL je jeben, trenutno na drugoj sezoni.
    Preporuka za bacit oko na: The life and times of Tim; simpaticno, prljavo i odlicno.

Odgovori

